söndag 3 januari 2010

Söndagslyx

Idag höll mitt mamma-samvete krossas för jag gjort ett misstag som jag inte tidigare kollat upp...men som löste sig till det allra bästa bara några timmar senare.
Idag var det ju Pippi Långstrump-teater i Malmö och som ni vet har dessa biljetter varit bokade sedan i början på november och Theodor har längtat och pratat om denna teater..
När Ida sedan skulle hämta biljetterna för en månad sedan så fanns de inte kvar? När jag bokade dem sa dem dock ett datum som var sista hämtningsdag och det hade jag skrivit in i min agenda som jag alltid gör med allt. Men det löste sig och Ida fick nya biljetter bokade och jag la dem i bra förvar. Sen har jag heeela tiden tänkt att den 2 januari är en söndag och det är då teatern är...men idag... När jag plockar fram biljetterna står det Lördagen den 2 januari.
Jag trodde jag läste fel och läste tre ggr till, men nej då. det stod klart och tydligt lördag med svarta bokstäver. jag kände mig svimfärdig och kände hur tårarna brände till direkt bakom ögonlocken. "Faaaaaaaaaaaaan!!!" var min inre tanke. Vad skulle jag säga till Theodor?
Jag ringde till nöjesteatern men inget svar, jag kollade nätet och det fanns föreställning samma tid som jag tänk att vi skulle gå på med lediga platser dessutom. Jag ringde igen och igen. Inget svar...
Theodor kom och frågade när vi skulle åka och jag kände ren panik. Hur kunde jag!? Hur kunde jag glömma bort en sån stor sak till mitt barn! Gaaaah!!! Kände mig som världens sämsta mamma helt plötsligt. jag som brukar ha koll på läget.
Jag sa till Theodor (som rakt av tror att Pippi finns på riktigt) att det kanske inte går att se på Pippi idag för hon kanske är sjuk. Sjuk? Jaa, jag kunde ju inte förklarat för honom om ombokningar på biljetter precis... Han blev inte ledsen utan frågade mer vad det var med Pippi och tyckte mest synd om henne hihi...*gullunge*.

Jag ringde teatern igen och sa att jag ringde och frågade Pippi om hon var sjuk eller inte.. Theodor ville också prata med Pippi men hon svarade ju inte...*s*.
Vi bestämde i allafall att köra till Malmö och kolla om det gick. Fick vi nya platser på våra orörda biljetter så fick vi...annars så lovade jag att åka till Skattkammarön med Theodor och leka där i tre timmar. (www.skattkammaron.se) .
Tjejen i biljettluckan var förstående för min förklaring om vad som skett och hon gav oss platser på samma rad vi redan bokat fast ute i kanten. Skitbra! Det var fjärde raden så vi såg perfekt.
Theodor var så lycklig och med sitt program i ena handen och popcornen i andra hanen väntade vi båda två med spänning på föreställningen. Den va jättebra!
Bra skådisar som dessutom var unga. Pippi-skådisen var bara 16år men var grym. Inlevelse så jag nästan blev avis...även om jag själv inte konkurrerar haha.

Så allt blev lyckat! Till slut.

När jag sedan kom hem från turen till osby för att möta upp Johan och lämna över Theodor, hade ällingen och Lovisa ordnat en surprise åt mig - ett SPA.
Jag blev väldigt överraskad när jag kom hem och efter min jacka och skor åkt av så fick jag gå in i badrummet där ett varmt bubbelbad var upphällt, många doftljus var tända, en drink stod på handfatet, morgontofflorna på golvet, fint ihopvikt badhandduk på toalettstolen och där på ihopvikta trosor och två chokladpraliner *ler*.

Jag smög ner i badet och då kom Ida och la ansiktsmask och när jag låg med den så fick jag handmassage med skrubbvantar...som jag älskar. Så himla skönt.
När jag sedan höll på att svimma av värmeslag knäppte jag med fingrarna och Ida kom och tog bort mitt smink och jag bara satt där och njöt....

När jag var klar där fick jag gå in och lägga mig i sovrummet med bara ljus tända... Där fick jag hälsomassage av Lovisa. (hon är jätteduktig då hon gått en kurs i det).
Kände mig så avslappnad och så ljuvligt bortskämd.

Dem gjorde mig verkligen glad och överraskad till max! Tack underbara ni! <3<3







3 kommentarer:

Veronica sa...

Åhhh förstår din panik.. :/ vännen där..skönt det löste sej för dej och att Theo fick uppleva den underbart braiga PIPPI föreställn..

Åhh sicken underbar fru och underbar svägerska du har.. du är värd det bästa hjärtat..
kramar

Emmelie sa...

Vilken tur att det löste sig, kan förstå din panik! Spa låter jäköigt nice! :-)

Anonym sa...

Hej min lolis

Till ida: Wow, Keep up thoose suprises to ur wife, they will make her last forever!!!!! UNDERBAR familj ni är, tänk om alla vore så kärleksfulla....
Stor kram till er alla 4