fredag 8 januari 2010

Snart tre månader

Liten har blivit stor. Och snart ännu större! Snart är Ville 3 månader. Nästa fredag med andra ord. Då är vi uppe i våran vackra huvudstad så då får vi väl fira med en bulle på nåt smaskigt fik.


Han vägdes igår och vågan hamnade på 6.300g så han växer. Han tar inte flaska längre och det slutade han med över en natt, vilket är lite jobbigt för mig som har kunnat vara iväg med honom själv, inte längre kan...för att han ammas desto oftare. Känns lite jobbigt men snart börjar han käka gröt och pureér så det blir dt andra bullar (om man nu vill äta annat än bröstmjölk...man vet aldrig).
Han är väldigt stark tycker jag. En stabil liten kille. Kan inte minnas att Theodor var så stark när han var 2 månader. Då låg han mest har jag för mig... Ville står helst hela tiden och han kunde t.o.m stå själv några sekunder lutandes mot soffan (kolla bild nedan). Ja, han kommer nog att gå tidigt kanske? Ida gick ju vid 9 månader och donatorn lika så... Jag var en sen när jag var liten hihi..och Theodor gick då han var 14 månader. Skönt ;-)




Sen är det så kul att se för Ville har vekrligen en egen vilja och ett temprament - redan!
Är han inte nöjd så visar han verkligen det med att stå i knät, titta rakt in i ögonen på en, spänna hela kroppen så benen och armarna blir spikraka och sen snackar han på med sina ljud haha. Det ser så kul ut. Ska verklgen bli intressant och se vad det blir av denna lilla filuren *ler*.



Han är i allafall helt underbar och så älskad av sin bror och sina mammor...Fina lilla prinsen.









1 kommentar:

Idis sa...

Så söt han är vår lilla älskade prinsbaby