lördag 9 januari 2010

Snålblåst och längtan till våren

God förmiddag!
Fortfarande kall om benen efter att ha vart ute och gått en rejäl morgonpromenad med Ville i 1,5 timme (12km). Jag tog Ville kl.08 och gick och det var iiiskallt, men ändå bara -6,8. Ja, jag kallar det bara...eftersom resten av landet har -10 och ännu mer.

Jag gick en runda som jag en gång sprang vilse när jag hade flyttat hit precis. Nu visst jag dock hur den var så jag gick där...och det är öppna fält på bägge sidorna om vägen (som det ofta är i skåne) och det blåste så jäkla kallt! Ville sov dock gott nerbäddad i en gosig åkpåse.
Tänk om 4 månader...då kan man ta på sig skinnjackan igen och känna lite snudd av vårmärme längs med husväggarna *underbar längtan*.
När vi kom hem igen hade Ida gjort frukost så nu är vi mätta och belåtna och idag blir det fix
här hemma. Lägga ner adventstjärnorna i förrådet och lite så... Även kolla en film som vi inte orkade se på igår. Den nästa sista "Johan Falk-filmen".

Önskar en en mysig lördag!
Här kommer tre fina bilder på vår färgglada lilla prins.







Kram på er!

2 kommentarer:

Agge sa...

Ha en härlig helg min vän & familjen din.

STOR kram

Fru sa...

Åh vad fina kort du har lagt upp hjärtat mitt!!!